12 marca 2020

Jak pozyskiwać leady w kampanii marketingowej?

Każda firma sprzedająca swoje produkty czy usługi musi pozyskiwać nowych klientów. I właśnie tacy nowi potencjalni klienci są nazywani leadami. Najważniejsze jest tu pozyskanie danych takich osób czy firm, które mogą być zainteresowane współpracą z nami. Jak zatem pozyskiwać leady? Podamy kilka najpopularniejszych sposobów.

Pozycjonowanie strony

Pierwszym sposobem na pozyskanie leadów jest właściwe wypozycjonowanie firmowej witryny internetowej. Jest to bardzo efektywny, aczkolwiek długotrwały proces. Składa się na niego tzw. SEO (search engine optimalization – optymalizacja pod wyszukarki internetowe) plus szereg dodatkowych działań. SEO to wszystkie czynności w obrębie danej strony: optymalizacja techniczna (np. struktura menu) i optymalizacja treści. Działaniami poza samą stroną może być np. link building, czyli linkowanie. Polega ono na pozyskiwaniu wartościowych linków do naszej strony. Dobre pozycjonowanie pozwala uzyskać wysoką pozycję dla strony na długi czas i tym samym zachęcić osoby ją przeglądające do nawiązania kontaktu.

Content marketing

Narzędzie content marketingu (marketingu treści) daje ogromne możliwości pozyskania nowych klientów. Może być ono także świetnym uzupełnieniem do SEO. Działania marketingu treści mogą obejmować prowadzenie bloga firmowego, publikowanie zdjęć i infografik czy filmów. Wszystkie treści mniej lub bardziej związane z naszą marką, mają zainteresować nią jak najwięcej osób. Mimo, iż conent marketing jest długofalowym i nietanim narzędziem, to jednak w ogólnym rozrachunku pozawala pozyskać wiele leadów.

Social media marketing

Działania marketingowe w mediach społecznościowych już od wielu lat są skutecznym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów. Social media dają nam wiele możliwości: organizowanie konkursów i promocji, publikowanie kodów zniżkowych, czy krótkich artykułów na temat marki, to tylko niektóre z nich. Warto zaznaczyć, że kampania w mediach społecznościowych nie generuje dużej liczby leadów. Jednak działania te mają wiele innych plusów, a sprawa leadów rozgrywa się niejako „przy okazji”.

Płatne reklamy

Bardzo skutecznym pomysłem na generowanie leadów sprzedażowych są płatne reklamy. Przykładami tutaj są Google AdWords czy Facebook Ads. Jeśli stać nas na wysupłanie pewnej kwoty z budżetu na płatne reklamy, to można przypuszczać, że zyskamy dużo. Obie z tych form reklamy są widoczne i docierają do wielu więcej klientów, niż inne sposoby reklamowania.

Oczywiście sposobów jest znacznie więcej. Ważne jednak, aby nie skupiać się na tylko jednym z nich. Ich wzajemne przenikanie się da naprawdę wymierne efekty.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *