13 marca 2020

Kampania marketingowa zintegrowana, czy samodzielne narzędzie?

Kampania marketingowa jest obecnie dla każdej marki po prostu obowiązkiem. Nie można czekać bezczynnie. Do wyboru mamy bardzo różne narzędzia, które można wykorzystać pojedynczo lub w większej liczbie. A może po prostu zastosować całą ich paletę w tzw. kampanii zintegrowanej?

Czym jest kampania zintegrowana?

Kampania marketingowa zintegrowana to korzystanie z wielu różnorodnych narzędzi oraz kanałów w trakcie działań promocyjnych. Wśród tych narzędzi, znajdują się: marketing szeptany, content marketing, influencer marketing, SEM i SEO. Poza Internetem można nadal korzystać z wielu tradycyjnych środków jak: telewizja, radio, prasa czy ulotki. Najważniejsze, żebyśmy dobrze przemyśleli kampanię. Tak, żeby efekty były jak najlepsze a wydatki nie poszły w błoto.

Dobry pomysł to podstawa

W przypadku kampanii zintegrowanej podstawą jest wyznaczenie jasnego celu do osiągnięcia. Bezpośrednie zwiększenie sprzedaży, bliższe relacje z konsumentami, czy podniesienie statusu marki mogą być osiągnięte dzięki zaplanowanym i systematycznym działaniom. Oczywiście określenie budżetu przeznaczonego na kampanię jest sprawą wyjściową. Tylko największe marki stać na wykorzystanie wszystkich narzędzi. Ale już kampania zintegrowana w Internecie wcale nie musi być już taka droga. A jeśli tylko będą ją realizować profesjonaliści to sukces mamy na wyciągnięcie ręki.

Przenikające się narzędzia

Największą zaletą kampanii zintegrowanej jest to, że jest ona widoczna na wielu różnych obszarach. Działania content marketingu można realizować na stronach i blogach firmowych, w mediach społecznościowych, czy kanale YouTube. Z kolei marketing szeptany to wpisy na forach, portalach i serwisach społecznościowych. Świetnym uzupełnieniem powyższych narzędzi jest działalność eRzecznika, który jest oficjalnym przedstawicielem marki w Internecie i publikuje na forach, mediach społecznościowych, blogach firmowych, wysyła również emaile. Poczta elektroniczna to kolejny kanał, dzięki któremu można realizować kampanię promocyjną. Wszystko opiera się na wizji, pomyśle i profesjonalnym ich realizowaniu.

Kiedy lepsze jest pojedyncze narzędzie?

Mogą się zdarzyć sytuacje, kiedy nie musimy korzystać z kampanii zintegrowanych. W przypadku większej ilości negatywnych opinii na temat marki wystarczy odpowiednio przeprowadzona kampania marketingu szeptanego. Gdy sprzedajemy produkt skierowany do specyficznej grupy odbiorców i zależy nam głównie na nich, można skoncentrować się na współpracy z influencerem. Podobnych przypadków można by przedstawić więcej.

Konkludując, ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na tytułowe pytanie. Wszystko uzależnione jest od wielu czynników i to my sami musimy zadecydować, co dla naszej marki jest najlepsze.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *