19 października 2020

Na czym polega employer branding?

Rynek pracy w dzisiejszych czasach stawia nie lada wyzwania przed firmami, które chcą pozyskiwać do swoich teamów oddanych pracowników. Dlatego coraz popularniejszy staje się employer branding. Działania z tego zakresu podejmują już nie tylko wielkie korporacje, ale też kilkuosobowe przedsiębiorstwa, które chcą rekrutować cenionych specjalistów w danej dziedzinie. Czym jest i na czym polega? Mamy dla Was krótki przewodnik.

Czy jest employer branding?

Employer branding to zespół działań mających na celu zbudowanie spójnego wizerunku danej firmy w oczach potencjalnych pracowników. Tego typu inicjatywy opierają się na kreowaniu ofert pracy, które wyróżniają się dużą atrakcyjnością, unikalnością oraz dostosowaniem do oczekiwań potencjalnego odbiorcy. Strategia employer brandingu powinna być oparta na współpracy działań HR, marketingu i PR.

Jak to robić?

Pamiętajmy o tym, żeby założenia employer brandingu pokrywały się z celami ogólnego rozwoju danej organizacji. Budowanie marki pracodawcy musi być spójne ze strategią i misją działania. Ponadto powinno być poparte pomysłem oraz konsekwencją w realizowaniu celów. Ważne jest też to, żeby dostosować sposób komunikacji do naszych potrzeb. Dobrze opracowany sposób redagowania ogłoszeń o pracę pozwala wzbudzić zainteresowanie potencjalnych pracowników i obudzić w nich zaufanie do firmy. Jednak to dopiero początek drogi.  Za obietnicami muszą stać realne korzyści, które pozwolą członkom zespołu związać się z naszą firmą. Dotrzymywanie danego słowa przekłada się również na opinie krążące w Internecie na temat naszej firmy oraz jej wiarygodności, jako pracodawcy. Negatywne wpisy na temat przedsiębiorstwa zakłócają nie tylko płynność przebiegu procesów rekrutacyjnych, ale również mogą obniżać sprzedać.

Po co budować pozytywny wizerunek?

Employer branding to ważny element rozwoju każdej firmy. Stabilny i pozytywny wizerunek pracodawcy pozwala zatrudniać najbardziej cenionych specjalistów w danej dziedzinie, które pozwalają organizacji nieustannie piąć się do góry. W efekcie skutkuje to budowaniu biznesowej potęgi, a jednocześnie zwiększenie zysków. Tego typu działania wymagają długofalowej strategii i odpowiednich działań promocyjnych, które przełożą się na pozytywne postrzeganie danej marki. Świetnie w tym kontekście sprawdzają się nie tylko tradycyjne kanały komunikacji marketingowej, ale również internetowe kampanie wykorzystujące nie tylko wyszukiwarki i portale, ale również social media.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *