Co to jest E-marketing?
E-marketing to jedna z najszybciej rozwijających się obecnie gałęzi tradycyjnego marketingu. Pandemia koronawirusa sprawiła, że większość naszych aktywności przeniosła się do Internetu. Wraz z nią nadeszły także złote czasy E-marketingu. Nie ma chyba osoby, o której uszy nie obiło się słowo ”E-marketing”. Czym jednak w istocie jest i jakimi narzędziami się posługuje oraz jakie korzyści może przynieść – spróbujmy się tego dowiedzieć razem!
E-marketing, czyli właściwie co?
E-marketing inaczej zwany marketingiem elektronicznym, cyfrowym lub marketingiem online, to nic innego jak marketing w Internecie. Zaliczają się do niego wszelkie działania prowadzone w przestrzeni wirtualnej, mające na celu umocnienie pozytywnego wizerunku danego przedsiębiorstwa oraz zwiększenie zysków wynikających ze sprzedaży danych rzeczy czy usług.
Marketing w Internecie – w jaki sposób można go wykorzystać, by się nie zawieść?
Nowe technologie nie są danym nam raz na zawsze statycznym tworem i ciągle ewoluują. E-marketing także się rozwija. Dzięki temu może wybrać taki rodzaj marketingu, który najlepiej wpisze się w profil naszej działalności i pozwoli nam dotrzeć do potencjalnych klientów. W zależności od tego, czego potrzebujemy, możemy trafić np. na:
- działania z zakresu optymalizacji i pozycjonowania (SEO): wizytówka w Google, linkowanie itd.,
- content marketing (także artykuły sponsorowane),
- Google ADS, czyli kampanie reklamowe Google,
- marketing społecznościowy, który wykorzystuje konkretne platformy (np. Facebook, Instagram, Twitter itd.),
- remarketing (reklamy skierowane do osób, które już kiedyś zetknęły się z naszą witryną, ale nie były przekonane co do kupna),
- marketing wykorzystujący e-mail, czyli, innymi słowy, wysyłanie bezpośrednich wiadomości do odbiorców,
- influencer marketing, czyli korzystanie z usług tzw. ”internetowych celebrytów” a więc osób, które cieszą się dużą popularnością w danym środowisku, aby reklamować swoją markę.
Narzędzia internetowe, które mogą się przydać
Aby jednak E-marketing mógł w pełni spełniać swe zadanie, potrzebne są odpowiednie narzędzie, na których może się on oprzeć. To m.in.: programy graficzne; narzędzia diagnostyczne, służące do analizy ruchu na stronie; narzędzia do optymalizacji strony internetowej; programy, które pomogą w pracy nad projektami (także zespołowymi); programy tekstowe; aplikacje, które pozwolą na sprawne przeprowadzenie kampanii reklamowej czy wyszukiwarki słów kluczowych.
Korzyści wynikające z E-marketingu
Nikt nie korzysta z marketingu dla sztuki. Jest sprawą oczywistą, że odpowiednie działanie e-marketingowe mogą przynieść nam pożądane korzyści, do których głównie należą dotarcie do większej grupy klientów przy relatywnie niskich nakładach finansowych, budowanie świadomości marki wśród odbiorców, zwiększenie sprzedaży, zwiększenie rozpoznawalności marki oraz zwiększenie ruchu na stronie, możliwość wpłynięcia na decyzje zakupowe Internautów czy zostawienie konkurencji daleko w tyle.