Czy content marketing jest efektywny?
Już dawno minęły czasy, w których mechaniczne pozycjonowanie strony internetowej dawało naprawdę dobre rezultaty. Oczywiście wciąż jest to podstawa każdego przedsiębiorcy, jednakże content marketing musi być z tym dobrze powiązany. Warto dowiedzieć się, czym faktycznie jest i jak go zastosować w praktyce, aby dał nam jak najwięcej korzyści.
Co to jest content marketing?
Wśród wielu przydatnych narzędzi marketingowych znajduje się również content marketing, który, podobnie jak pozostałe służy do zwiększenia widoczności firmy w sieci oraz zdobycia większego grona odbiorców w postaci potencjalnych klientów.
Istotą narzędzia, jakim jest content marketing, jest dostarczanie odbiorcom wartościowego contentu, czyli materiału z treścią, która będzie dla użytkowników interesująca. Oznacza to, że content marketing można nazwać narzędziem dwustronnym, czyli zarówno dla klientów, jak i dla zaplecza strony. Tworzenie treści, która jest odpowiedzią na konkretne pytanie, czy też poradnikiem odnośnie do interesujących kwestii w konkretnej branży musi być oparte nie tylko na dobrych źródłach, ale też na dobrych słowach i frazach kluczowych.
Content marketing to inaczej marketing treści. Poprzez udostępnianie jej w regularnych odstępach czasu, zyskujemy wiernych obserwatorów, którzy zwyczajnie mogą na nas liczyć. Nie tylko wiedzą, że wrzucony na witrynę artykuł będzie dobry, ale wiedzą też, że pojawi się w określonym czasie, a nie zupełnie niespodziewane. Content marketing to rozwiązanie pozwalające na zdobycie dobrej popularności w sieci. Dzięki właściwie dobranym tematom i merytorycznej treści, którą możemy umieszczać nie tylko na stronie, ale też w innym miejscach w Internecie, klienci w sieci są w stanie szybko nas odnaleźć.
Dlaczego warto korzystać z content marketingu?
Jest przynajmniej kilka istotnych powodów, dlaczego należy pamiętać o tym sposobie promowania przedsiębiorstwa. Pierwszym, dosyć oczywistym, jest możliwość zdobycia klientów jakościowych. To tacy kupujący, którzy skierowali się na naszą stronę, bo dzięki publikowanej przez nas treści uzyskali potrzebne im wsparcie. Kierując się na naszą stronę, są już pozytywnie nastawieni i zdecydowanie szybciej zdecydują się na ewentualny produkt lub usługę.
Drugi powód, który udowadnia, jak narzędzie to jest efektywne to fakt, że jest bardzo pomocne w pozycjonowaniu strony internetowej na listach w wyszukiwarkach w sieci. Algorytmy Google, które odpowiadają za rankingi stron internetowych i ich pozycje na listach wyszukiwań co jakiś czas się zmieniają. Dobre pozycjonowanie polega między innymi na nasyceniu treści odpowiednimi słowami i frazami kluczowymi, które podbijają pozycję tej treści, a więc i strony, na której się znajduje. Google w ostatnim czasie lepiej rankinguje strony z dobrym contentem. Oczywiste wydaje się, że należy go robić w jak największej ilości, nie zapominając, że nie jest to tekst tylko dla robotów Google, ale przede wszystkim dla ludzi, którzy mają znaleźć w niej odpowiedzi na zadane w Google pytania.
Content marketing pozwala na promocję wysokiej jakości. Nie tylko umieszczamy w sieci treści, które przyciągają. To również świetny sposób na tak zwane targetowanie. Jest to umieszczanie konkretnych treści zawierających pozytywne informacje o firmie na różnych forach internetowych, czy też w grupach dyskusyjnych na Facebook’u.
Czy promowanie firmy można wykonywać we własnym zakresie?
Decydując się na promowanie usług lub produktów, warto wiedzieć, jak budować strategię marketingową dla swojej firmy, by była skuteczna i zadziałała stosunkowo szybko. Potrzebna jest do tego wiedza, czas i dobrze dobrana wysokość budżetu. Strategię można zaplanować, zbudować i wdrożyć samodzielnie, jednakże, aby się do tej przygotować, trzeba odbyć kursy i później mieć czas na jej wypróbowanie.
Warto rozważyć, czy korzystniejszym rozwiązaniem nie będzie zatrudnienie profesjonalistów. Czas, który zyskamy, będziemy mogli wykorzystać wtedy na inne czynności związane z prowadzeniem naszej działalności.
Content marketing może być bardzo efektywnym narzędziem marketingowym, jednak tylko wtedy, gdy jest prawidłowo używany. Jeśli zdecydujemy się na samodzielne wdrażanie treści, warto mieć osobę lub grupę osób, która pomoże nam to sprawdzać przed publikacją. To ważne, ponieważ dostarczając klientom merytorycznych treści pełnych fraz kluczowych, trzeba się skupiać na ich wysokiej jakości.