Czy networking pomaga w marketingu?
Networking. Kolejne angielskie słowo, które weszło do słownika języka polskiego. Networking to według Wikipedii: „Proces wymiany informacji, zasobów, wzajemnego poparcia i możliwości, prowadzony dzięki korzystnej sieci wzajemnych kontaktów”. Proces ten od kilkunastu lat jest bardzo ważnym elementem w prowadzeniu interesów. Zatem, jak networking pomaga w marketingu?
Marketing sieciowy dobry na start
Sieciowa odmiana marketingu jest też często nazywana marketingiem wielopoziomowym, czy w skrócie MLM (ang. multi-level marketing). Jak zwał, tak zwał. Ważne jednak jest to, że ten model marketingu jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które chciałyby zacząć „od zera”. Model ten nie wymaga ogromnych środków na start i właściwie jest dla każdego. Kolejną jego zaletą jest to, że model ten nie ogranicza naszej wolności i jest uniwersalny. Praca w nim jest idealna zarówno dla osób na pełen etat, jak i dla tych, którzy tylko chcieliby dorobić.
Co z tym networkingiem?
Networking jest ważny nie tylko w marketingu sieciowym, ale w nowoczesnym marketingu w ogóle. Chodzi o wymianę informacji. Najważniejszym miejscem tej wymiany są spotkania eventowe. Są one świetnym pomysłem na nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych, wymianę informacji o najnowszych trendach biznesowych, czy do budowania swojego wizerunku w branży.
Zasady networkingu
Aby odnieść sukces w networkingu należy trzymać się kilku zasad. Po pierwsze ważne, aby wiedzieć jaki jest cel przed spotkaniem eventowym. Po drugie, korzystając z mediów społecznościowych powinniśmy być świadomi, kogo tam spotkamy. Ważne jest także, aby na początku uścisnąć dłoń innych uczestników, co pozwoli zbudować coś w rodzaju więzi. Oczywiście najważniejsze są same rozmowy, zadawanie pytań na interesujące nas kwestie. Jeśli nawiązaliśmy nowy kontakt, to ważne aby odezwać się do siebie w ciągu trzech dni.
Korzyści z networkingu
Dlaczego więc warto budować sieć kontaktów w biznesie? Po pierwsze, budujemy swój wizerunek i pokazujemy swą obecność na rynku. Po drugie, oszczędzamy mnóstwo czasu i środków na poszukiwanie nowych partnerów. Ważne jest także, że dzięki wielu kontaktom nasza firma staje się bardziej niezależna i elastyczna.