23 grudnia 2020

Czy SWL (System Wymiany Linków) jest dobrym wyborem?

Happy man holding link symbol

SWL czyli System Wymiany Linków to jedno z tych narzędzi marketingowych, które wzbudza największe kontrowersje. Środowisko dzieli się na przeciwników i popleczników takiego rozwiązania. W sieci można znaleźć bardzo liczne, często sprzeczne informacje na ten temat. Dowiedz się, czy wprowadzenie Systemu Wymiany Linków do swojej strategii marketingowej to dobre rozwiązanie.

SWL – co to jest?

SWL to inaczej System Wymiany Linków. Jednakże skrótowiec ten obejmuje także platformy, które oferują dostęp do tysięcy stron internetowych, z których można pozyskiwać linki zewnętrzne, prowadzące do naszej strony. Zamieszcza się na nich linki prowadzące do wybranych podstron, zazwyczaj z dowolnym zakotwiczeniem.

Oczywiście cały system jest płatny – za gotówkę możesz wykupić liczbę punktów, które możesz wymienić na linki spełniające wiele różnych parametrów. Dzięki temu na wybranych przez ciebie stronach pojawią się linki do twoich tekstów zakotwiczone dowolnym anchorem. SWL-e dzielą się na dwa rodzaje: SWL dynamiczny, czyli taki, gdzie linki na podstronach rotują ciągle między sobą i statyczne, kiedy linki są przydzielane na stałe danej podstronie. Można je oczywiście wyłączyć, wygasają także po zakończeniu usługi lub zaprzestaniu płatności.

SWL to stary sposób na marketing

Pomysł na System Wymiany Linków istnieje w branży SEO już bardzo dawna. Bardzo często pozycjonowanie niektórych stron bazowało prawie wyłącznie na tym, a efekty były zaskakujące. Każdy link zwiększał widoczność strony i jej pozycję w wyszukiwarce. Obecnie nie jest to jednak takie proste.

Wszystko dlatego, że w 2014 roku zespół Google zaczął interweniować. Kupowanie sztucznych linków nie sprawiało bowiem, że pozycjonowane były naprawdę wartościowe strony, a z biegiem czasu to właśnie takie Google chciało promować najbardziej. Obecnie przyjmuje się, że treść jest największą wartością i na niej warto budować pozycjonowanie. Oczywiście linki zewnętrzne nadal są uznawane za wartościowe i mogą podnieść pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Jednakże także te linki muszą pochodzić z wartościowych źródeł.

SWL – wady i zalety

Obecnie SWL-e nie cieszą się największą popularnością, a na pewno nie tak dużą, jak jeszcze niedawno. System ma dość dużo wad, wśród nich jest przede wszystkim nikła skuteczność. System Wymiany Linków najczęściej jest oparty na stronach, które same nie są szczególnie wysoko wypozycjonowane i nie ma na nich żadnego ruchu. Link na takiej stronie nie jest dla Google dostatecznie wartościowy, by zaważył na wynikach wyszukiwania dla naszej domeny. Niewątpliwą zaletą tego rozwiązania jest jednak cena. Jest stosunkowo niska, zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę inne narzędzia, takie jak content marketing czy współpracę z influencerami.

Obecnie linki zewnętrzne także mają znaczenie dla pozycjonowania. Warto jednak zadbać o to, by pozyskiwać je z naprawdę dobrych źródeł. Oznacza to, że artykuły sponsorowane i influencerskie mają się bardzo dobrze i są naprawdę skuteczne. Najbardziej wartościowe są rzecz jasna linki pozyskiwane organicznie, co można uzyskać dzięki publikowaniu cennych, przydatnych lub naprawdę błyskotliwych treści.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *