11 marca 2020

Czy warto czytać książki poświęcone marketingowi?

książka marketingowa

Współczesny marketing jest zjawiskiem szalenie dynamicznym, ponieważ zmieniające się bezustannie trendy, narzędzia i metody działania zmuszają specjalistów do ciągłego trzymania ręki na pulsie. Wszystkie nowości dostępne są od ręki w Internecie i na konferencjach branżowych. Czy więc w takiej sytuacji warto przeczytać, którąś z książek poświęconą marketingowi? Tak, jeżeli jesteśmy na początku swojej drogi w marketingu i chcielibyśmy nabyć solidną podstawę. Poniżej przedstawiamy kilka z nich.

Kotler o marketingu

Philip Kotler to jeden z najważniejszych i najbardziej wpływowych profesorów od marketingu. Już jej podtytuł: „Jak tworzyć, zdobywać i dominować na rynkach” mówi bardzo dużo o zawartości. Można tu znaleźć porady jak stworzyć strategię budowania firmy, jak opracować kampanię marketingową czy przeprowadzić analizę działań marketingowych. Książka jest naładowana przydatnymi treściami na temat nowoczesnego marketingu i zawsze można do niej zajrzeć w razie nagłej potrzeby.

Trout o strategii

Pozycja napisana przez Jacka Trouta, która radzi, jak opracować skuteczne strategie marketingowe. Według autora brak dobrej strategii może doprowadzić każdą firmę do bankructwa. Przedstawia więc on różne strategie na różne sytuacje, w których może znaleźć się firma. Trout jest jednym z liderów współczesnego marketingu i napisał znacznie więcej książek.

Nowe zasady marketingu i PR

Książka, której autorem jest David Meerman Scott. Skupia się ona na najnowszych trendach marketingowych w social mediach. Autor przedstawia różne przypadki ludzi, którzy doskonale odnaleźli się w wirtualnym marketingu. Szczególnie cenne są informacje o narzędziach, technikach i psychologii internetowego marketingu.

CONTENT. Elementarna cząstka marketingu

Książka, autorstwa Rebeki Lieb i JaimySzymansky’ego, dotyczy content marketingu i strategii contentowej. Jest to lektura dla wszystkich tych, którzy związani są z marketingiem internetowym, którego ważnym elementem jest treść. Podręcznik oparto na wieloletnich badaniach i omawia najprzeróżniejsze strategie marketingu treści.

Zreasumujmy. Nowych i przydatnych książek dotyczących marketingu jest znacznie więcej nizte wymienione powyżej. Nie wszystkie z pozostałych tytułów zostały przełożone na język polski, dlatego zakres naszych lektur jest uwarunkowany znajomością języków obcych. Jednak najpopularniejsze z nich są dostępne po polsku. Tak więc każdy, kto chciałby wzbogacić swoją wiedzę na temat współczesnego marketingu, powinien znaleźć coś dla siebie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *