Czy wielkość grafiki na stronie www ma znaczenie?
Posiadanie strony internetowej nie wystarczy, by mogła ona przynosić oczekiwane efekty. Niezbędna jest jeszcze jej odpowiednia optymalizacja, która wykonywana jest po to, aby strona działała sprawnie i bez żadnych opóźnień. Jednym z czynników, które właśnie wpływają na jej odpowiednie funkcjonowanie jest wielkość grafiki na stronie www. Jeśli będzie ona za duża może powodować problemy z funkcjonowaniem strony, to znaczy, że może się ona długo ładować, to natomiast będzie powodować, że klienci bardzo szybko będą z niej wychodzić. Czy wielkość grafiki na stronie www ma znaczenie? Jak odpowiednio dopasować ją do strony?
Czy wielkość grafiki na stronie www ma znaczenie?
Wielkość grafiki na stronie www ma znaczenie, bo tak jak już wyżej to zostało wspomniane, jeśli będzie ona zbyt duża może powodować różne problemy z jej funkcjonowaniem. Jednak dodawanie grafik na stronie jest bardzo przydatne, dzięki nim użytkownicy szybciej zapamiętują treści, które są umieszczane na stronie. Złe dopasowanie i zoptymalizowanie grafiki na stronie, może powodować pogorszenie pozycji w wynikach wyszukiwania.
Co więcej, warto też wiedzieć, że na stronie internetowej zwykle występują dwa rodzaje grafik w formacie JPEG i w formacie PNG. By grafika została jak najlepiej zoptymalizowana warto przesyłać na stronę grafiki w formacie JPEG, ponieważ ten format pliku lepiej obsługuje wszystkie kolory przy stosunkowo małych rozmiarach zdjęcia. Z drugiej jednak strony, wszystkie grafiki na których znajdują się płaskie i duże obszary lepiej zapisać w formacie PNG. Warto pamiętać o tych wskazówkach, ponieważ mogą one usprawnić działania.
Wielkość grafiki na stronie www – jak można ją zoptymalizować?
Istnieje kilka sposobów na to, żeby zoptymalizować grafiki zamieszczane na stronie www, a będą to:
– Zmniejszenie rozdzielczości i rozmiaru obrazu – im większa będzie rozdzielczość obrazu tym większa będzie też wielkość pliku na stronie. Natomiast im większa będzie wielkość grafiki na stronie www tym gorzej będzie działała strona. Gdy strona nie działa tak jak powinna wówczas Google źle ją pozycjonuje, ponieważ nie postrzega jej jako wartościowej dla użytkownika. Jedna sytuacja pociąga więc za sobą drugą i tak dalej, dlatego właśnie warto zadbać o optymalizację, by taka sytuacja nie miała miejsca.
Jednak na Wielkość grafiki na stronie www składa się jeszcze kilka innych elementów, a będą to:
- Rozmiar obrazu – chodzi tutaj o jego faktyczne wymiary w pikselach. Typowe wymiary obrazu to ok 800 na 600 pikseli.
- Rozdzielczość obrazu – w Internecie nie są potrzebne obrazy większe niż dpi, każda większa wartość będzie w niepotrzebny sposób spowalniała stronę.
- Optymalny rozmiar pliku – jest to liczba bajtów, która znajduje się na komputerze. Ten element to jeden z głównych, który wpływa na opóźnianie działania witryny. Wielkość pliku 15 megabajtów to bardzo dużo, lepiej będzie zastosować wielkość 300 kilobajtów.
- Znaczniki Alt i Title – są one niewidoczne dla użytkownika, natomiast pozwalają wyszukiwarkom szybko zobaczyć co znajduje się na danym zdjęciu lub na grafice.
Jak napisać artykuł marketingowy?
Pisanie artykułów marketingowych nie jest łatwe i wymaga odpowiedniego zaangażowania. Istnieje też kilka zasad, którymi warto się kierować, a należą do nich.
- Ciekawy temat – pierwszym zadaniem jest znalezienie tematu, powinien być on ciekawy zarówno dla osoby piszącej jak i dla odbiorców. Co więcej, ważne, by był on również oryginalny, dzięki temu wyróżni się on na tle innych.
- Szukanie informacji – kolejnym punktem jest szukanie ciekawych informacji oraz takich, które są rzetelne i pochodzą z pewnego źródła dzięki temu będzie możliwe stworzenie artykułu, który będzie niósł za sobą pewną wartość.
- Łatwo przyswajalny tekst – kolejnym ważnym elementem, jest pisanie w taki sposób, aby tekst był łatwy w odbiorze, dla każdego użytkownika. Dzięki temu trafi on do szerszego grona odbiorców i będzie też częściej udostępniany.
- Google – warto też pamiętać, że wyszukiwarka Google ma pewne wymagania, do których trzeba dopasować tekst, dzięki temu będzie on lepiej widoczny w wynikach wyszukiwania.