21 kwietnia 2022

Czym jest marketing szemrany?

Czym jest marketing szemrany czy jest to to samo co marketing szeptany

Czym jest marketing szemrany? Czy różni się on od marketingu szeptanego? Marketing szeptany jest narzędziem, które często wykorzystują przedsiębiorstwa, by za jego pośrednictwem promować swoje produkty i usługi. W czasach, kiedy na rynku konsumenci mogą znaleźć produkty niemalże z całego świata, a ich wybór jest bardzo duży, wówczas przedsiębiorstwa zmuszone są do poszukiwania nowych i ciekawych sposobów na promowanie swoich produktów i usług.

Marketing szeptany opiera się na opiniach i rekomendacjach, które w dzisiejszych czasach odgrywają znaczącą rolę. Jednak czasami warto zastanowić się jak wiarygodne będą takie opinie. Konsumenci mocno wierzą w zamieszczane w sieci na temat danego produktu czy przedsiębiorstwo, opinie. Jednak czasami warto zastanowić się czy, aby na pewno są one tak bardzo wiarygodne. Czym jest marketing szemrany i czy działanie to jest etyczne?

Czym jest marketing szemrany i czy jest to działanie etyczne

 

Szeptanka. Co to takiego?

Szeptanka to nic innego jak nazwa używana zamiennie na marketing szeptany. A jak wiadomo marketing szeptany jest narzędziem, którego głównym zadaniem jest docieranie z komunikatem, w sposób spontaniczny do odbiorcy, poprzez przekaz ustny bądź pisemny. Prościej rzecz ujmując, jest to po prostu przekazywanie rekomendacji na temat produktu do potencjalnych konsumentów firmy. Osoba odpowiedzialna za marketing szeptany, powinna być doświadczona w podejmowaniu takich działań, ponieważ szeptanka musi być prowadzona w sposób umiejętny i bardzo dokładny. Marketing szeptany wyróżnia się na tle innych narzędzi promocyjnych, ponieważ w tym przypadku odbiorca nie jest nakłaniany przez osobę prowadzącą takie działania, do dokonania jakichkolwiek czynności zmierzających do zakupu, a jedynie jest on informowany o produkcie lub marce.

Jego głównym celem jest sprawienie, że odbiorcy będą pozytywnie reagować na dany produkt, a nawet czasem chodzi o wywołanie dyskusji wokół promowanej marki. Jednak warto czasem zastanowić się, czy opinie i rekomendacje, na których opiera się marketing szeptany, są tak bardzo wiarygodne. Przecież klienci, rzadko kiedy decydują się na pozostawienie pozytywnej opinii na temat danego produktu, jeżeli to robią to zwykle jest to opinia negatywna, dlaczego więc w sieci pozytywnych rekomendacji i opinii jest tak dużo? To naprawdę bardzo zastanawiające, dlatego też warto poruszyć temat marketingu szemranego. Czym jest marketing szemrany?

Czym jest marketing szemrany?

W Internecie, ciężko jest znaleźć odpowiedź na to czym jest marketing szemrany, spowodowane jest to, zwykle tym, że zwroty marketing szemrany i szeptany, najczęściej stosowane są po prostu zamiennie. Można jednak wprowadzić tutaj pewne rozróżnienie. mianowicie dla niektórych działania marketingu szeptanego, nie są do końca etyczne. Chociaż rozwiązanie to stosowane jest przez wiele przedsiębiorstw i uważane jest przez nich za bardzo skuteczne, to posiadają również swoich przeciwników, ponieważ często twierdzą oni, że podejmowanie takich działań nie jest po prostu moralne.

Przykładem może być tutaj podszywanie się pod forumowicza i pisanie na temat danego przedsiębiorstwa bądź jego produktów, opinii negatywnych, bądź rozprzestrzenianie informacji nieprawdziwych, które mogą wprowadzać klientów w błąd. Działanie takie jest bardzo negatywne i może być bardzo ryzykowne, jeżeli chodzi o przepisy prawa. Niestety, w sieci znaleźć można dużo ogłoszeń, gdzie przedsiębiorstwa są w stanie zapłacić za wykonanie takiego działania.

Czym jest marketing szemrany

Gdzie najlepiej prowadzić marketing szeptany, aby wyniki były jak najlepsze?

Skoro zostało już wyjaśnione czym jest marketing szemrany, warto powrócić do bardziej pozytywnej jego formy. Działania związane z marketingiem szeptanym, najczęściej są prowadzone na forach internetowych, blogach i w mediach społecznościowych. Na forach internetowych i blogach działanie to zwykle jest anonimowe, mimo tego trzeba bardzo uważać na to coś się pisze oraz jak na działania takie reagują odbiorcy. W mediach społecznościowych najczęściej zakładane są konta, które służą właśnie do prowadzenia takich kampanii.

Często są one tworzone specjalnie na takie potrzeby, jednak najlepszym rozwiązaniem dla marki jest używanie konta, które faktycznie istnieje, ponieważ będzie ono najbardziej wiarygodne. Prowadzenie działań związanych z marketingiem szeptanym, w sposób rzetelny, to bardzo dobre rozwiązanie dla firm, które chcą zwiększyć swoje zasięgi i poprawić wizerunek w sieci. Należy jednak pamiętać, by nie przekraczać pewnych moralnych granic. Warto więc wiedzieć czym jest marketing szemrany i jakich działań unikać.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *