Ile kosztuje prowadzenie bloga firmowego?
Budowanie wizerunku marki w sieci to jeden z głównych celów do jakich dąży wiele przedsiębiorstw w swoich działaniach promocyjnych w Internecie. Jednym ze sposobów na jego osiągniecie jest prowadzenie bloga firmowa. Wówczas wiele firm zadaje sobie pytanie, ile kosztuje prowadzenie bloga firmowego? Odpowiedź nie jest prosta i zależy ona od pewnych czynników, jak na przykład kto będzie go prowadził. By firma była postrzegana jako profesjonalna, jej wpisy muszą być bardzo wartościowe i odpowiednio napisane. Czym jest i ile kosztuje prowadzenie bloga firmowego?
Czym jest blog firmowy?
Blog firmowy to jeden ze sposobów na promowanie swojej marki w sieci. Jego prowadzenie może przynosić firmie wiele korzyści, a należy do nich budowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci, czy to, że marka ma szansę na odgrywanie roli eksperta z danej dziedziny. Dzięki prowadzeniu bloga można też dotrzeć do swoich klientów, zwrócić ich uwagę i wejść w interakcję. Co więcej, jeśli zamieszczane na nim wpisy będą wartościowe mogą stać się odpowiedzią na stawiane przez odbiorców pytania.
Jak powinien być prowadzony blog firmowy?
Na samym początku trzeba wiedzieć, że prowadzenie bloga to proces, który wymaga czasu i odpowiednio sformułowanego planu. Powinno się więc sprecyzować też odpowiedni cel, który ma zostać realizowany przez prowadzenie bloga. Musi mieć on też odpowiednią tematykę, zwykle jest ona związana z prowadzoną działalnością. Trzeba też pamiętać o dopasowaniu języka i formy wypowiedzi do grupy docelowej i strategii marketingowej firmy. Mimo tego, że blog to mniej formalna wypowiedź firmy to jednak wciąż musi być ona na wysokim poziomie. By blog firmowy przynosił korzyści musi być odpowiednio prowadzony, z dużym zaangażowaniem i poświęceniem czasu. O czym więc trzeba jeszcze pamiętać?
Systematyczność – systematyczność jest kluczem do sukcesu. Blog nie powinien powstać w wyniku tymczasowego natchnienia, powinna być to przemyślana sprawa, czyli trzeba zastanowić się czy będą tematy na regularne wpisy, które powinny pojawiać się kilka razy w tygodniu. Wszystko to musi być prowadzone z należytą starannością. Wpisy muszą być wartościowymi informacjami, które dostarczą odbiorcy cennej wiedzy.
Tematy na bloga – tematy na bloga powinny być wybierane na podstawie tego czego w obecnym czasie chcą dowiedzieć się odbiorcy. Powinny one także zostać dopasowane do działalności jaką prowadzi przedsiębiorstwo. W celu inspiracji można zaglądać też do konkurencji i sprawdzać jakie ona treści zamieszcza na swoim profilu.
Ile kosztuje prowadzenie bloga firmowego?
Ile kosztuje prowadzenie bloga firmowego? Jeśli prowadzenie bloga zostanie zlecone specjalistą trzeba liczyć się z kosztami. Oczywiście najważniejsze na blogu są treści. Odpowiednio sformułowane i napisane będą miały swoją cenę, a zaczynają się one już od kilkudziesięciu złotych za krótki tekst, a mogą dochodzić nawet do kilkuset złotych, gdy będą to teksty długie i profesjonalne. Nie warto jednak na tym oszczędzać.
To ile kosztuje prowadzenie bloga firmowego zależy od wielu czynników. Na blogu muszą też pojawić się zdjęcia, które można wykonać samemu lub wynająć profesjonalnego fotografa. Oczywiście, jeśli zrobi je fotograf będą one bardziej profesjonalne, ale też droższe. Wszystko więc zależy od posiadanego budżetu. Ile kosztuje prowadzenia bloga firmowego? Wszystko to tak naprawdę zależy jak duży budżet przeznaczy na to firma i ile działań będzie wykonywała sama, a ile zleci specjalistom.
Po co firmie blog?
Skoro już wiadomo, ile kosztuje prowadzenia bloga firmowego, teraz warto dowiedzieć się czy jest to warte zachodu. Odpowiednio poprowadzony blog firmowy, na którym będą pojawiały się systematycznie wartościowe treści, może przynosić jej wiele korzyści. Jedną z nich jest wyższe pozycjonowanie strony i docieranie do szerszego grona odbiorców. Blog napędza SEO. Co więcej wartościowe treści będą udostępniane przez czytelnika, znajomym i rodzinie, co sprawi, że więcej osób będzie odwiedzało stronę.
Świetnym pomysłem jest też nawiązywanie bezpośrednich relacji i poznawanie swoich odbiorców dzięki blogowaniu. Co więcej tak jak już na samym początku zostało to powiedziane blog buduje wizerunek firmy i pozwala jej stanąć w roli eksperta co da odbiorcom do zrozumienia, że firma doskonale wie co robi.