25 czerwca 2020

Jak budować strategię content marketingową dla swojej firmy

Podstawą każdego sukcesu jest dobry plan, dlatego przed przystąpieniem do działań contentowych, powinniśmy stworzyć indywidualny plan. Co można zrobić, żeby działania z zakresu promocji treści były jak najbardziej efektywne? Przygotowaliśmy kilka wskazówek, jak budować strategię content marketingową dla swojej firmy.

Content marketing to nie tylko wartościowe pod kątem wyszukiwarek treści, ale przede wszystkim skuteczny plan działania i konsekwencja i analiza. Mimo że marketing treści wymaga ogromnej dozy kreatywności, to w tym przypadku nie obejdzie się też bez umiejętności analitycznych. Skuteczne działanie to też mierzenie KPI i selekcja kanałów dystrybucji Waszych materiałów. O czym jeszcze nie możecie zapomnieć tworząc strategię content marketingową?

Postaw sobie cel

Przede wszystkim musimy wyznaczyć sobie cele, do których za sprawą podejmowanych inicjatyw będziemy dążyć. Innych narzędzi i kanałów komunikacyjnych użyjemy, bowiem w content marketingu mającym na celu przynieść pozytywne działania marketingowe, a odmiennych w przypadku kampanii sprzedażowych.

Content skrojony na miarę

Treści, które dla jednych mogą być bardzo atrakcyjne, dla innych będą synonimem kiepskiego contentu. Dlatego musimy precyzyjnie określić grupę docelową, do której nasz marketing chcemy kierować. Pozwoli nam to nie tylko zwiększyć efektywność kampanii, ale również zbudować rolę lojalnych odbiorców, którzy będą identyfikować się z naszą marką. Jeszcze lepiej wczujemy się w oczekiwania naszego targetu, jeśli stworzymy przykładowe persony, które określą precyzyjnie oczekiwania i zachowania naszej grupy docelowej.

Kanały dystrybucji, czyli gdzie nas będą czytali

Już na etapie tworzenia strategii content marketingowej, musimy określić kanały komunikacji, którymi nasze materiały będą dystrybuowane. Media społecznościowe, wyszukiwarki, specjalistyczne portale branżowe, a może fora dyskusyjne? Możliwości jest wiele, jednak wybrane narzędzia powinny być oparte o analizę zachowań grupy docelowej i preferencji naszej grupy docelowej.

Niekończąca się strategia

Strategia content marketingowa nigdy nie jest dziełem skończonym. Dlatego nieustannie musimy monitorować skuteczność naszych działań poprzez popularne narzędzia służące do tego celu. Kontrola nad publikacją treści na temat naszej marki i mierzenie reakcji czytelników, pozwoli nam wyciągać wnioski i modyfikować strategię tak, by była ona jak najbardziej efektywna.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

1 thought on “Jak budować strategię content marketingową dla swojej firmy

  1. Mało kto zdaje sobie sprawę, że dobry content to paliwo dla wielu działań marketingowych. Bo to nie tylko treści promocyjne, ale np. dobre pozycjonowanie strony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *