Jak napisać artykuł marketingowy?
Pisanie to czynność, która wielu osobom wydaje się prosta i przyjemna. W istocie, jednak tworzenie treści marketingowych to skomplikowana sztuka wymagająca specjalistycznych umiejętności i wiedzy. Dlatego przygotowaliśmy dla Was krótki poradnik o tym, jak napisać dobry artykuł marketingowy.
Zainteresuj czytelnika
To, że nasz artykuł ma pełnić funkcje reklamowe, nie oznacza, że ma być po prostu nudny. Jeśli jego treść nie zaciekawi odbiorcy, to z pewnością nasze cele nie zostaną osiągnięte, bowiem tekst nie zostaje przeczytany do końca. Uwaga czytelnika jest na wagę złota, więc tworząc treści reklamowe, powinniśmy zrobić wszystko, by zainteresować potencjalnego klienta. Dlatego redagując tekst marketingowy, powinniśmy mieć coś konkretnego do przekazania. Jeśli artykuł będzie wartościowy merytorycznie, to zbudujemy zaufanie u odbiorców, którzy również naszą ofertę zaczną postrzegać jako godna zaufania. Treści reklamowe nie mogą być prostą agitacją sprzedażową, to powinien być konkretny content zawierający jedynie aluzje nakłaniające odbiorców do dokonania transakcji lub skorzystania z naszych usług.
Język na wagę złota
Być może to kwestia oczywista, jednak wiele osób tworząc teksty blogowe, czy wpisy do social, o tym istotnym aspekcie zapomina. Mowa o poprawności językowej. Tworząc wszelkie treści marketingowe, powinniśmy szczególnie dbać o ortografię i interpunkcję. Bez poprawnej polszczyzny, bowiem nawet najbardziej interesujący tekst nie wzbudzi zaufania czytelników. Dlatego jeśli chcemy być postrzegani, jako branżowy autorytet, musimy szczególnie dbać o poprawność językową.
Dbaj o SEO
Teksty marketingowe publikowane w Internecie, powinny też spełniać warunki umożliwiające ich pozycjonowanie. Takie elementy, jak nagłówki, boldowanie ważnych wyrażeń, czy linkowanie wewnętrzne to ważne elementy optymalizacji tekstu pod SEO. Warto pamiętać też o stosowaniu fraz kluczowych i odpowiednie rozmieszczenie ich w całej strukturze artykuły marketingowego. Dzięki temu treści będą lepiej pozycjonowane, a czytelnik podczas lektury nie odczuje znużenia zbyt częstym stosowaniem powtarzających się zwrotów.
Regularność to podstawa
Jeden artykuł marketingowy raczej nie zdominuje świata reklamy. Jednakże regularnie publikowane treści marketingowe to skuteczny sposób nie tylko na wypracowanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach, ale również nawiązania trwałych relacji z potencjalnymi klientami. Dlatego tworząc treści reklamowe, pamiętajmy o regularności wpisów. Content to ważny element współczesnych strategii promocyjnych, dlatego powinniśmy publikację treści marketingowych na stałe wpisać w nasz harmonogram działań reklamowych.