19 maja 2021

Jak ważne jest zaplecze SEO?

Pozycjonowanie stron internetowych wiąże się między innymi z pozyskiwaniem wartościowych linków. Można je otrzymać, umieszczając wpis z linkiem zwrotnym z wartościowych witryn. Jednak liczy się też to, by odnośniki cały czas napływały, dlatego ostatecznie opłaca się postawić zaplecze SEO. Czym jest taka strona, jak wygląda i czy faktycznie nie można się bez niej obejść?

Co to jest zaplecze SEO?

Zapleczem SEO może być jedna strona albo wiele stron, które są ze sobą powiązane poprzez odnośniki, które prowadzą z jednej takiej witryny do drugiej. Zaplecze to służy do pozyskiwania linków do strony, którą się pozycjonuje pod określone frazy. Jest to podstawowa funkcja, jaką pełni taka witryna. Jednakże by linki te miały swoją wartość dla wyszukiwarki, musi być to strona, którą Google dobrze postrzega. Oznacza to, że powinna przyciągać swoją treścią użytkowników sieci w taki sam sposób, jak każda inna witryna. Dobrze wykonane zaplecze w ogóle nie daje po sobie poznać, że nie jest typową stroną internetową.

Jak wygląda zaplecze SEO?

Strona, która jest zapleczem SEO, zawiera treści, które odnoszą się do konkretnej tematyki. Nierzadko może być to nawet blog, ponieważ taka strona cieszy się dzisiaj dużym zainteresowaniem. Ważne by regularnie dodawać na niej kolejne wpisy, a co jakiś czas umieszczać w nowych treściach link, który prowadzi do strony promowanej w Google.

Najczęściej linki nie są gołe, czyli nie mają takiej postaci jak: „https://stronapromowana.pl. Przeważnie linkuje się tylko określone słowa kluczowe, więc częściej można spotkać się z odnośnikami typu anchor tekst. Gdy wprowadzi się kod w strukturę języka HTML, a przeglądarka go „przeczyta”, odnośnik może mieć taką postać jak: „promowana fraza – zobacz, co możesz zyskać”.

Jak powinno funkcjonować zaplecze SEO?

Tworząc zaplecze SEO, warto nie myśleć o takiej stronie w ten sposób. Najlepiej po prostu stworzyć serwis, na którym co jakiś czas będą pojawiać się nowe, unikalne treści wysokiej jakości. Dzięki temu można publikować kolejne wpisy w taki sposób, by treść nie odbierano za sztuczną, czyli pisaną pod wyszukiwarkę Google.

Tak się dzieje za każdym razem, gdy na przykład nie odmienia się słów kluczowych i ustawia szyk zdania pod nieodmienioną frazę w mianowniku. Innym charakterystycznym elementem typowych zapleczy SEO jest duże zagęszczenie fraz kluczowych, które dodatkowo się wytłuszcza (bolduje).

Zaplecze SEO nie powinno dać się rozpoznać jako zaplecze, ponieważ jeśli ktoś zobaczy, że pozycjonuje się promowaną stronę, można to odebrać negatywnie. Wciąż też panuje taka opinia, że na zapleczach SEO umieszcza się treści, które ledwo można przeczytać, bo nie ma w nich „ni ładu, ni składu”. Jednak Google mocno piętnuje takie strony, dlatego dzisiaj treści na zapleczach „nie wołają o pomstę do nieba”.

Jakie są ważne elementy zaplecza SEO?

Do najistotniejszych elementów, jakie muszą się znaleźć na zapleczu SEO, są nagłówki. To właśnie dzięki nim można odróżnić typowe zaplecze od portalu, który wykorzystuje się jako zaplecze SEO. Oprócz tego, jak już można przeczytać wyżej ważne jest, by strona nie była wielotematyczna, ale skupiała się na konkretnym aspekcie.

Przykładowo promowana strona w Google porusza kwestię ekologii, a konkretnie paneli fotowoltaicznych. Zatem zaplecze SEO powinno poruszać wszelkie zagadnienia jakie tylko mają związek z fotowoltaiką. Można pisać o samych panelach, o firmach, które je oferują, o tym, dlaczego są popularne, itp.

Nie można też zapominać o słowach kluczowych, ponieważ podobnie jak promowana strona, tak samo i zaplecze SEO powinno gdzieś tam być widoczne w Google. W przeciwnym razie linki zwrotne przekierowujące do promowanej strony, nie będą wystarczająco mocne i wartościowe.

Czy zaplecze SEO jest faktycznie potrzebne?

Na to pytanie można odpowiedzieć tylko twierdząco. Czasy są teraz takie, że kto się nie pozycjonuje w Google, nie może liczyć na zbyt wielki ruch na swojej stronie. Ktoś oczywiście powie, że przecież są social media.

Niemniej na portalach społecznościowych mało kto będzie co chwilę przechodził na stronę internetową, gdzie można np. kupić jakiś produkt. Bardziej chodzi o przeczytanie treści, które są tam dostępne, a nie gdzieś poza sferą social mediów. Co prawda linki, które kierują do promowanej strony powinny pochodzić z różnych miejsc w sieci. Jednak „najwięcej paliwa” dają właśnie zaplecza SEO, szczególnie te tworzone pod konkretny serwis.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *