Jak znaleźć specjalistę ds. marketingu?
Specjalista ds. e- marketingu to fundament rozwoju każdego biznesu. Szczególnie istotną rolę odgrywają osoby zajmujące się reklamą w branży e-commerce. Świat online ulega nieustannym zmianom, dlatego w tym przypadku nawet kilkudniowy zastój w promowaniu e-sklepu może mieć katastrofalne dla wyników sprzedaży. Dobry marketingowiec, czyli jaki i gdzie go znaleźć? Mamy dla Was kilka porad.
Specjalista ds. e-marketingu, czyli kto?
Zastanawiacie się, jakie właściwie obowiązki mielibyście powierzyć specowi od reklamy online? Taka osoba przede wszystkim powinna zająć się stworzeniem i wdrożeniem strategii reklamowej danego sklepu online. Poza tym wśród jej kompetencji warto wymienić choćby koordynację kampanii online, nadzór nad kreowaniem materiałów reklamowych, badania rynku, analizę konkurencji, czy czuwaniem nad przebiegiem prac agencji reklamowych. Ponadto istotne jest to, żeby osoba zajmująca się procesami reklamowymi sektora e-commerce przeprowadzała analizy skuteczności podejmowanych inicjatyw promocyjnych oraz ściśle współpracowała z działem sprzedaży.
Dobry e-marketingowiec pilnie poszukiwany
Zastanawiacie się, jakie cechy powinna posiadać osoba, której powierzycie promocję Waszego sklepu online? Marketingowiec działający w branży e-commerce to przede wszystkim pracownik wyróżniający się dużym stopniem kreatywności. Poza tym powinien interesować się nowymi mediami i nowinkami ze świata online oraz mieć podstawową wiedzę sprzedażową. Ważna w reklamę online jest też znajomość rynku mediowego z naciskiem na cyfrowe kanały komunikacji. Specjalista ds. e-marketingu to też dobry analityk, który potrafi oszacować efektywność kampanii oraz wyciągnąć wnioski z przygotowanego raportu. Co się z tym łączy Google Analytics nie ma przed taką osobą tajemnic.
Gdzie znaleźć kandydatów?
Biznes online marketingiem się toczy, to prawda, którą zna każdy właściciel sklepu internetowego. Reklama w tym przypadku jest realną dźwignią handlu i nie ma w tym stwierdzeniu niepotrzebnego patosu. Jak znaleźć osobę, która zajmie się promocją naszego e-biznesu? Jeśli zależy nam na specjaliście z doświadczeniem, szanse że samodzielnie zgłosi się do nas w odpowiedzi na ogłoszenie o pracę są minimalne. Wynika to z tego, że osoby z dużym potencjałem zazwyczaj już pracują i nowego zatrudnienia nie szukają. Wyjątek stanowi sytuacja, w której szukają drogi rozwoju i nowych wyzwań. Jeśli chcemy przeprowadzić szeroko zakrojony proces poza oczywistymi portalami służącymi do pozyskiwania kadry pracowniczej, warto również poszukać w miejscach, gdzie aktywni są tego typu specjaliści. Przydatny może się tutaj okazać choćby LinkedIn. Ogłoszenie o pracę możemy umieścić również w mediach branżowych.
Dobry specjalista od marketingu to skarb dla każdej firmy.