Klienci kupują oczami, czyli dlaczego zdjęcia są ważne w e-handlu
Często mówi się, że kupujemy oczami. Nie ma w tym stwierdzeniu wiele przesady, bowiem to właśnie zmysł wzroku często najsilniej wpływa na decyzje zakupowe. Dlatego zdjęcia są niezwykle ważnym elementem e-commerce. Jak zadbać o warstwę fotograficzna w sklepach online? Mamy kilka wskazówek.
Dobrze wykonane zdjęcia mogą wykreować potrzebę zakupową oraz przyśpieszyć decyzję klienta. Jednak dobre nie znaczy tyle samo co poprawne. Jakie, więc zdjęcia pozytywnie wpłyną na sprzedaż? Jest kilka wskazówek, które pozwolą Wam stworzyć doskonałą prezentację wizualna produktów.
Liczy się światło
Dobre światło i stosunkowo neutralna kolorystyka to podstawa. Nieumiejętnie dobrane oświetlenie może zmienić barwę prezentowanego produktu, co wprowadzi klienta w błąd i będzie skutkowało reklamacjami. Sztucznie podrasowane zdjęcia mogą przynieść skutek od zamierzonego. A zbyt ciemne lub nadmiernie jasne fotografie mogą wpływać na niekorzyść prezentacji produktu. Dlatego dobre zdjęcia to takie, które eksponują zalety oferty, a jednocześnie nie emanują sztucznością. Postawą obróbki są nie tylko umiejętności ,ale również profesjonalne oprogramowanie, które zapewni stosunkowo najbardziej naturalne efekty.
Jednolita prezentacja
Prezentując asortyment powinniśmy zadbać o tym, żeby elementy wizualne były spójne. To znaczy, jeśli jeden produkt prezentowany jest na białym tle, kolejne nie powinny być pokazywane inaczej. Podobnie jest z proporcjami. Unikajmy fotografowania jednego przedmiotu z bliska, a innego z daleka, ponieważ skutkuje to złą prezencją na poziomie listingu. A tym samym zmniejsza zaufanie do sklepu, nie rozbudza potrzeb zakupowych i zmniejsza konwersję.
Jedno zdjęcie – miliony możliwości
Dobrze wykonane zdjęcie to nie tylko gwarancja efektywnej prezentacji produktu na stronie, ale również morze możliwości marketingowych. Bowiem atrakcyjne materiały wizualne możemy wykorzystywać przygotowując grafiki na social media, czy blogi. Dzięki temu inwestując w jedno wysokiej jakości zdjęcie zyskujemy kilkukrotnie. W świecie, gdzie content jest niezwykle ważnym aspektem e-commerce, nie powinniśmy oszczędzać na elementach fotograficznych.
Profesjonalne zdjęcia to możliwość rozbudzenia zainteresowania, produktem i wytworzenia potrzeby zakupowej, a tym samym zwiększenie konwersji. Ale to nie wszystko, bo dobra fotografia produktowa zwiększa również zaufanie do sklepu, dzięki czemu klienci chętniej do nas wracają.