22 lipca 2020

Marketing dużego ekranu, czyli jak reklamować filmy kinowe

W dobie popularności platform filmowych, kino bardziej niż wcześniej musi walczyć o swoją pozycję. Na premiery kinowe wydawane są miliony. Czasy, kiedy do zainteresowania widza wystarczały klasyczne plakaty i interesujące trailery odeszły do lamusa. Dzisiaj prezentacje największych hitów kinowych odbywają się z dużym rozmachem.

Nie jest to równoznaczne z tym, że plakaty przestały mieć znaczenie. Wciąż ich layout powinien zaskakiwać, intrygować i wzbudzać zainteresowanie. Warto również, żeby na tego typu materiale pojawiły się znane twarze, które staną się najlepszą rekomendacją dla filmu. Pamiętajmy też o tym, e plakaty kinowe nie powinny być zbyt oczywiste. W tej przestrzeni marketingu niezwykle istotne jest kreatywność, przewrotność i wielowymiarowa interpretacja.

Marketing kinowy, czyli jak wzbudzać zainteresowanie

Współczesny marketing kinowy potrzebuje też bardziej nowoczesnych form wsparcia. Tutaj ogromny wachlarz narzędzi oferuje Internet. Virale, dedykowane gry i aplikacje, nowatorskie strony www to sposób na to, żeby zbudować społeczność i ściągnąć zainteresowanie widzów.

Często producenci decydują się też na alternatywne narzędzia takie jak marketing zapachowy, czy otwieranie i aranżowanie miejsc dedykowanych danej premierze, które bezpośrednio nawiązują do fabuły danego  hitu kinowego. To ostatnie rozwiązanie najlepiej sprawdza się w przypadku premier sag filmowym, dzięki czemu odbiorcy świetnie wyczuwają wszystkie niuanse.

Skuteczna reklama kinowa to też budowanie relacji i zaufania, a niewątpliwie social media oferują takie możliwości. Dlatego w przypadku marketingu kinowego niezwykle istotne są profile i grupy budowane wokół mediów społecznościowych, które skupiają wokół siebie użytkowników zainteresowanych danym cyklem filmowym lub po prostu tematyką.

Oczywiście reklama kinowa to też outdoory, jednak dużo bardziej wymyślne i niestandardowe pod kątem komunikatów niż jeszcze kilka lat temu. Dzisiaj skuteczna akcja billboardowa filmu to taka, która intryguje, interesuje, a może nawet przeraża.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *