13 maja 2022

Marketing szeptany w ubezpieczeniach

Marketing szeptany w ubezpieczeniach jak powinno się go prowadzić

Marketing szeptany jest dobrym rozwiązaniem na promocję w praktycznie każdej branży. Dzięki niemu organizacje budują swój wizerunek i stają się w oczach swoich potencjalnych klientów bardziej wiarygodne. To właśnie dlatego ten rodzaj przekazu reklamowego jest tak chętnie wykorzystywany przez firmy. Marketing szeptany w ubezpieczeniach również może odgrywać znaczącą rolę i sprawić, że agencje ubezpieczeniowe pozyskają nowych klientów. WoMM, czyli Word of Mouth Marketing pozwala zwiększać zainteresowanie potencjalnego klienta oferowanymi usługami. Co więcej ta forma promocji opiera się na opiniach i rekomendacjach, które w branży ubezpieczeniowej są szczególnie ważne. Jak podają różne badania ponad 80% internautów wierzy w opinie, które są zamieszczane przez innych użytkowników sieci w Internecie. Warto więc zastosować marketing szeptany w ubezpieczeniach, aby pozyskać nowych wartościowych klientów.

czy marketing szeptany w ubezpieczeniach jest skuteczny

Szeptanka. Co to takiego?

Szeptanka to jedna z nazw na marketing szeptany, który często również nazywany jest buzz marketingiem. Marketing szeptany jest to takie narzędzie, które bardzo mocno rozwinęło się i stało jednym z najbardziej popularnych form na promowanie swoich produktów i usług. Opiera się na rekomendacjach i opiniach, które pozwalają firmie docierać do szerszego grona odbiorców i budować pozytywny wizerunek. Ta forma promocji motywuje odbiorców, aby ci rozmawiali na jej temat bądź jej produktów lub usług i tym samym promowali ją czasami nawet w nieświadomy sposób.

Szeptanka jest swego rodzaju pocztą pantoflową, która odbywa się w sieci. Jak wiadomo rekomendacje są jedną z najlepszych form promocji. Bardzo ważne jest jednak, aby była ona prowadzona przez osoby, które posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie. Może ona bowiem wywoływać skutek pozytywny jak i negatywny. Głównym celem buzz marketingu jest wywołanie pozytywnych odczuć w kliencie oraz wytworzenie trendu na używanie danego produktu. Aby tak się stało często firmy podejmują współpracę z influencerami, czyli osobami wpływowymi w Internecie i za ich pośrednictwem powstaje właśnie trend na korzystanie z danego produktu bądź usługi. Marketing szeptany jest więc bardzo efektywnym sposobem na reklamowanie swoich ofert, co więcej może być on wykorzystywany w praktycznie każdej branży.

Marketing szeptany w ubezpieczeniach – w jaki sposób go przeprowadzić?

Marketing szeptany w ubezpieczeniach jest formą promocji, która w tej branży jest znana, niestety często nie jest ona wykorzystywana w taki sposób w jaki powinna. Nierzadko agenci ubezpieczeniowi właśnie w taki sposób pozyskują nowych klientów i budują z nimi relacje. Rosnąca konkurencja na rynku oraz fakt, że branża ubezpieczeniowa nie cieszy się dużą wiarygodnością i zaufaniem swoich klientów sprawia, że firmy muszą przykładać bardzo dużo uwagi do tego w jaki sposób podejmują swoje działania marketingowe.

Działania takie powinny być kompleksowo zaplanowane i przemyślane. Agenci ubezpieczeniowi muszą zapoznać się z funkcjonowaniem buzz marketingu tak, aby wykorzystywać go jak najbardziej skutecznie. Co zrobić, aby marketing szeptany w ubezpieczeniach pozyskiwał nowych klientów i budował pozytywny wizerunek organizacji?

  1. Wysoka jakość świadczonych usług – jednym z podstawowych elementów na pozyskanie mojego klienta, jest świadczenie usług, które będą wysokiej jakości i jednocześnie będą dopasowane do potrzeb i wymagań konsumenta. Bardzo ważne jest także, aby poprosić go o informacje zwrotną na temat świadczonej usługi dzięki temu dowiedzieć można się wielu wartościowych informacji czy klient był zadowolony ze świadczonych usług czy też nie.
  2. Indywidualna pomoc – to kolejny ważny element, dzięki któremu można pozyskać sympatię klienta i sprawić, że będzie on polecał usługi danego agenta ubezpieczeniowego swoim bliskim bądź innym użytkownikom Internetu. Dzięki temu można wyróżnić się na tle swojej konkurencji i pozyskać nowych klientów.
  3. Warto podziękować za rekomendację – jeżeli klient zdecyduje się polecić danego agenta osobie bliskiej lub innemu użytkownikowi sieci warto za taką rekomendację podziękować, tak aby klient wiedział, że działanie takie jest dla agenta cenne i jest on za nie wdzięczny.

Marketing szeptany w ubezpieczeniach

Marketing szeptany w ubezpieczeniach to bardzo dobre rozwiązanie, które będzie skuteczne w momencie, kiedy osoba je prowadząca mocno się do niego przyłoży i sprawi, że klienci będą zainteresowani daną agencją ubezpieczeniową i będą polecać ją innym.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *