20 kwietnia 2021

Po co firmie blog?

Blogi w ostatnim czasie zyskują na popularności. Szczególnie te o tematyce specjalistycznej cieszą się dużą częstotliwością odwiedzin. Dzieje się tak przede wszystkim z uwagi na wyjątkową rolę jaką pełni w naszym życiu Internet. Brakuje pomysłu na obiad? Przeglądamy blogi kulinarne. Nie wiemy jak położyć panele? Szukamy porad u producentów desek podłogowych. I w tym właśnie leży sedno wartości blogów tematycznych. Stanowią niezastąpione źródło wiedzy specjalistycznej. Dodatkowo blogi firmowe maja niezaprzeczalnie ogromny potencjał reklamowy, który warto uwzględnić w planach marketingowych.

Tanio i wysoko

Prowadzenie bloga firmowego jest stosunkowo tanim rozwiązaniem. Aktywność opiera się właściwie wyłącznie na dobrze zbudowanym contencie. Blog jest najlepszym motorem napędowym dla SEO. Im więcej treści bogatych w słowa klucze, tym wyższa pozycja w Google. Solidne zaplecze fraz stosowanych we wpisach, samoistnie wpadnie w oko konsumenta. W tym wypadku stwierdzenie ‘im więcej, tym lepiej’, absolutnie nie jest przesadzone. Tzw. ‘długi ogon fraz kluczowych’ niejako rysuje odbiorcy drogę do strony firmowej. W tym miejscu należy również zwrócić uwagę na znaczenie systematyczności. Jest to istotne zarówno z punktu widzenia wzrostu współczynnika konwersji, jak i samego wizerunku. Czytelnicy przyzwyczajają się do regularności wpisów. Zaniedbywanie aktualizacji treści, mogą odbierać jako lekceważące.

Dzielenie się jest dobre

Blog firmowy jest również świetnym narzędziem wykorzystywanym na innych płaszczyznach promocji. Wiele firm uspójnia content na blogu z postami w social mediach. Dzięki temu wzrasta zasięg dotarcia materiału do szerszego grona czytelników. Dzieje się to m.in. dzięki funkcji sharowania i udostępniania materiałów. Dlatego warto postawić na wartościowy materiał, którym czytelnicy chętnie będą się dzielić ze znajomymi. Blog powinien być dla nich wsparciem i odpowiadać na ich potrzeby. Ciekawym rozwiązaniem jest więc bezpośrednie pytanie odbiorców o zakres zainteresowań. Można to zrobić za pomocą SoMe. Pozwoli to uniknąć nietrafionych, pustych wpisów, a przede wszystkim zbuduje interakcję, o którą tak naprawdę chodzi najbardziej.

Blog w praktyce

Blog firmowy należy traktować jako inwestycję na lata. To działanie długoterminowe, które ulega samoistnej archiwizacji na rzecz nowych wpisów. W artykułach śmiało można promować asortyment. Dzięki nim, czytelnik otrzymuje gotową wskazówkę jak wykorzystywać produkt ze sklepu firmowego. To genialne połączenie teorii z praktyką. Oferta opisowa bowiem nie zawsze wystarcza. Często potrzebne są konkretne przykłady zastosowania. Prozaiczne palety nie służą przecież tylko celom transportowym. Dlaczego nie pokazać sposobów na ich wykorzystanie np. w formie mebli ogrodowych czy półki na wino? Blog stanowi w tym ujęciu niezbędne uzupełnienie contentu zawartego w części asortymentowej strony.

W roli Eksperta

Wiele proponowanych usług wymaga fachowej wiedzy. Kowalski nie byłby w stanie samodzielnie wymienić baterii orysznicowej, gdyby nie podpowiedzi sprzedawcy w sklepie stacjonarnym. W sprzedaży internetowej nie zawsze jednak jest możliwość bezpośredniej rozmowy ze specjalistą. Jego rolę pełni w tym wypadku Ekspert na blogu firmowym. A możliwości prezentacji wskazówek we wpisie jest naprawdę bardzo dużo. Artykuły, nagrania video, audio czy nawet podcasty – wszystkie tego rodzaju materiały, stanowią podstawę merytorycznego i eksperckiego wsparcia klienta.

Blog firmowy to swojego rodzaju inwestycja marki we własną pozycję w Internecie. Nie jest to też kosztowne narzędzie promocji. Wymaga jedynie systematyczności i wartościowego contentu. Z pewnością należy traktować to rozwiązanie jako wspierające widoczność marki w sieci, ale i jako uzupełnienie oferty sprzedażowej.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *