16 stycznia 2021

Szeptanka. Co to takiego?

Marketing szeptany to najbardziej rozwinięte narzędzie, jeżeli chodzi o działania w social mediach. Istotne jest, aby agencje interaktywne, które zajmują się tego typu działaniami, działały profesjonalnie i z powołania. Siła rekomendacji jest satysfakcjonująca wtedy, kiedy szeptanka jest wykonana zgodnie z działaniami. Szeptanka przede wszystkim napędza do rozmawiania o marce, produktach oraz usługach. Marketing szeptany  inaczej nazywa się buzz marketingiem lub WoMM jest więc zdecydowanie szerszym zagadnieniem.

Czym jest szeptanka?

Definicją marketingu szeptanego jest inaczej rekomendacja. Warto się zastanowić ile razy rozmawiamy ze znajomymi, z rodziną, czy przyjaciółmi z pracy, o produktach różnego rodzaju. Przecież zdarza nam się powiedzieć, jak „sprawuje” się nam nowy telefon czy komputer. Często polecamy bliskim osobom, gdzie warto zjeść, co warto kupić, co lepiej zamówić online?

To są przekazywane „szeptem” informacje. Można dzięki temu uzyskać uzyskać pozytywny i negatywny wydźwięk. Jednak większości firmom zależy najbardziej na poprawieniu opinii oraz polepszeniu wizerunku w sieci, co jest jak najbardziej normalne. Głównymi celami marketingu szeptanego jest wzbudzenie zainteresowania, poszczególnymi produktami, kreowanie trendów oraz przekazanie konsumentowi informacji, że konkretna oferta (na przykład promocja) jest najkorzystniejsza właśnie w sklepie, który czerpie usługi marketingu szeptanego.

Główne formy szeptanki

Szeptankę można przede wszystkim prowadzić online. Jest to najbardziej powszechna metoda. W internecie zasięgi naprawdę mogą być ogromne, zwłaszcza jeżeli chodzi o różne kanały komunikacji. Najpopularniejsze jest wykonywanie marketingu szeptanego na forach, ale i do łask wchodzą social media czy blogi. Warto również wiedzieć, że marketing szeptany można prowadzić w sposób etyczny i nieetyczny. Co to znaczy? Najważniejsze, aby klienci nie zorientowali się, że kampanię sztucznie się nakręca. Czyli działania systematyczne przede wszystkim oraz dbałość o historię kont na profilach, to jest to, co powinno być najbardziej brane pod uwagę.

Społeczeństwo jednak jest coraz bardziej doinformowane i większość ludzi wie, co to jest marketing szeptany, oraz że istnieją agencje, które wykonują tego typu działania. Dlatego tak ważne jest, aby opinia czy rozmowa była autentyczna. Niemal 90% społeczeństwa ufa treści pochodzącym z internetu, sporo ludzi wzoruje się na opiniach wystawionych w internecie. Jednak te działania trzeba dobrze przemyśleć.

Marketing szeptany, potocznie nazwany szeptanką, może przynieść bardzo dobre i pozytywne efekty dla firmy. Jeżeli chcemy, aby dobra opinia marki pozytywnie się rozwijała, warto postawić na długofalową kampanię marketingu szeptanego, czyli minimum rok. Dodatkowo bardzo istotna jest systematyczność. Pamiętajmy również, że są narzędzia, dzięki którym warto kontrolować rynek i sprawdzać, czy nasza kampania przynosi pozytywne rezultaty. Google Analytics w tej materii się bardzo do tego przyda, z kolei Newspoint znajdzie dla nas najświeższe miejsca, które są dodatkowo popularne i atrakcyjne dla internautów.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *