Udany marketing, czyli jaki?
Podział marketingu na dobry i zły jest trudny, jeśli nie niemożliwy. Nie istnieje jasna granica, za którą kończą się praktyki reklamowe uznawane za dobre, a zaczynają te złe. W istocie skuteczność działań promocyjnych w dużej mierze uzależniona jest od branży i jej specyfiki oraz aktualnych potrzeb danej firmy. Istnieje, jednak zbiór uniwersalnych praktyk, które sprawią, że marketing Waszej firmy będzie zwyczajnie bardziej skuteczny.
P jak plan
Zacznij od planu. W marketingu nie ma miejsca na przypadek. Mimo że dziedzina na jest uznawana za kreatywną i kojarzona z działaniami z pogranicza artyzmu i sztuki to musi mieć solidne taktyczne fundamenty. Dlatego podstawą każdej działalności marketingowej jest dobry plan oraz budżet. Nie musimy się go trzymać kurczowo i przestrzegać bez względu na okoliczności. Jednak powinniśmy traktować go jak ścieżkę wyznaczającą kierunek i modyfikować w zależności od potrzeb.
Kreatywność dźwignią reklamy
Dobry marketing to marketing ciekawy. Czyli taki, który zaskakuje, inspiruje i zachwyca. Dlatego każdy marketingowiec musi nosić w sobie ogromne pokłady pomysłowości, która staje się fundamentem każdej udanej akcji, czy kampanii reklamowej. Niezależnie od kanałów komunikacji, które wybierzemy. Dobra promocja to taka, która interesuje odbiorców.
Bez analityki ani rusz
Marketing nieustannie się zmienia. Dlatego podczas prowadzenia działań reklamowych, czy to w Internecie, czy kanale online, powinniśmy nieustannie liczyć, analizować, podsumowywać. W skrócie trzeba po prostu trzymać rękę na pulsie. Dlatego działania marketingowe muszą łączyć w sobie artystyczne zapędy z umiejętnością logicznego myślenia, trafnego wyciągania wniosków i umiejętności działania pod presją czasu.
Określ swoją drogę
Marketing to nie tylko reklama, ale również całościowa wizja rozwoju odpowiadająca na pytanie, dokąd chcemy dotrzeć w swojej biznesowej działalności. Dlatego już na etapie tworzenia plany działań promocyjnych warto określić, co za ich sprawą chcemy uzyskać oraz dokąd zmierzamy. Dobry marketing to taki, który zmierza w ściśle określonym kierunku.
Nowoczesne podejście
Świat i sposób komunikacji z klientami nieustannie się zmienia. Dlatego tworząc strategię reklamową, warto mieć na uwadze to, że nasza firma powinna docierać z komunikacją wszędzie tam, gdzie są nasi potencjalni klienci. Social media, blogi, platformy sprzedażowe, prasa branżowa, reklamy na samolotach, czy samochodach. Możliwości są tysiące, a my powinniśmy odpowiadać na potrzeby tych, których może zainteresować nasza oferta.
Dobry marketing to taki, który spełnia swoje cele, dlatego warto przed przystąpieniem do działań reklamowych określić cel naszych działań oraz zidentyfikować efekty, które za ich sprawą chcemy osiągnąć.